Birthday Girl!

TJOOOHOOO! Fyller år! Typ 27 år gammal dårå. Känns förjävla fint må jag säga. Jag älskar att bli äldre.

Firar födelsedagen med lite jobb på morgonen och en 4,5 timmes bussresa mot Jönköping under eftermiddagen. Har inget emot det. Marina har lovat tårta när jag kommer fram. Ingen födelsedag utan tårta liksom. Allt annat skiter jag i. Presenter i all ära men det är fan tårtan som är av vikt.

När jag fyllde 22 år så hade jag den värsta fyllan i mitt liv. Sänke en flarra Gold Strike på stående fot (väldigt svårt för kanel sedan dess). Bodde i Boden just då och hade en lägenhet precis övanför Frasses. Dvs. krypavstånd från "Boddan". Och kröp hem gjorde jag. Och sen däckade jag stående på toan och rev loss handdukstorken i fallet. Sen spydde jag lite. Sen spydde jag lite till. I sängen. Fick kravla mig ner till Frasses under eftermiddagen. Med vilostopp på varje trappavsats. En gång fick jag springa tillbaka upp och spy. Sara och Emma kom förbi och hällde ut alla slattar av Gold Strike och övrig sprit för att jag inte klarade av lukten. Jag  var sängliggande i två dagar.

När jag fyllde 23 år (i samband med att första året på civilekonomlinjen var avklarad) så blev det mega stor födelsedagsfest i lägenheten som brann ner a.k.a Palatset. En av de bästa festerna någonsin i Palatset. Ytterst skumma karaktärer och väldigt mycket alkohol och tårta. Jag vill minnas att jag fick ligga men med vem kommer jag inte ihåg.

När jag fyllde 24 år så ville vi givetvis toppa festen från föregående år i Palatset. Fest blev det men jag kommer men inte riktigt livat som året innan, kändes liksom som att det var alldeles för svårt att toppa och tillställningen blev en aningens ansträngd. Vill minnas att vi (jag, Sara och Nils) senare under natten hamnade hos Johan Didron (granne) där vi skulle dricka upp all hans sprit han hade kvar innan han åkte tillbaka till Götet för sommaren. Jag vill minnas att vi blandade spriten med Fun light och det var inte fashion någonstans utan mest bara dekadent. Vi traskade hem kring 6-tiden och andades in ljumma vindar.

När jag fyllde 25 år så firade jag, Sara, Emma, Christian, Jossan, Linnea, Nisse, Andreas, storebror med entourage min födelsedag med middag på Rival och drinkar på Morfar Grinko. Vidare till Magenta på Linneas initiativ någonstans där dog kvällen när vi övriga i sällskapet var alldeles för gamla för att passa in och golvet var så kladdigt att skorna fastnade. Fram tills dess var det en mycket lyckad kväll där uttrycket Tummen myntades. Finns ett helt album tillängnat fenomenet på fejjan.

När jag sedan fyllde 26 år hade jag och lillebror en kombinerad födelsedagsferre i lägenheten i Sollis. Det var en mycket lyckad tillställning med en kundvagn som fokus. Vi dansade och drack och min matta fick smaka på ca 10 glas rödvin som vi lyckades få fort med tre flaskor Vanish. Mattan fick dock gå i pension någon månad senare då den kändes allt för besudlad. Jag och David hade vårt första hångel på min balkong sedan sov vi tillsammans i soffan då Sara och Christian hade tagit över sängen som hämnd för att jag tog deras vid annan fylla. Någon hade sex i köket för fullt. Dagen efter var varm, mycket varm. Jag låg i soffan hela dagen och käkade chirre och dirre.

Vad den 27:e födelsedagen har att erbjuda får jag lämna rapport om senare. Men på det stora hela måste jag säga att jag har haft ganska så bra och minnesvärda födelsedagar de senaste åren. Tack för det alla mina gudomliga vänner som alltid har valt att fira dagen med mig och en stor mängs alkohol. I år blir det nog mindre.


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis älskade vän! Det kanske blir mindre alkohol, men du lär ju minnas dagen desto bättre. Vi firar nästa nästa söndag med SPA.

2011-06-03 @ 22:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0