True story

JIPPPPPPPI!!! Det är äntligen sommar.

Vilket betyder att jag kommer vara sjuk (dvs. allergisk) i 4 månader. I morse nös jag så kraftigt att jag spräckte ett blodkärl i ögat och fick se ut som en crackhora större delen av dagen. 

Vilket även betyder att det numera är 26 grader på kontoret (jag har drygt 18 grader hemma). Vilket gör att jag inte kan tänka och blir arg och grinig.

Jag hatar värme. Så länge jag inte chillar på en uteservering. Eller vid havet i ett annan land än Sverige. Men rent generellt är jag inte förtjust i grader över 20. Svullna fötter, svettringar, lår som klibbar, flottigt hår, mascara som rinner. Det är inte min påse chips.

Visst, skulle jag vara ledig och inte behöva prestera ett skit så skulle det nog vara all good.

(Den sista meningen skrev jag endast för att ha som back up om jag någonsin skulle börja njuta av extrem värme. You can't hold it against me).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0