Housewife 4-life

Kom på den briljanta idén att bjuda några vänner på brunch och vin imorgon. Fullständigt briljant. Sedan insåg jag att det betyder att jag måste städa och då blev jag faktiskt lite orolig.

Nu har jag iaf bakat bröd inför morgondagen medan jag har druckit vin och försökt catcha upp med de senaste avsnitten av The Hills och The City. ÄLSKART! Städa har jag inte gjort. Men jag planerar att stiga upp tidigt imorgon ("jooooo, just det" som min mamma skulle säga när hon tvivlar på min förmåga att ta ansvar).

Min chef bad mig köra hem hennes mega bamsiga Mercedes. Jag hostade först lite nervöst och frågade om hon inte var rädd om bilen. Hon bad mig skärpa till mig och att det minsann inte passade mig att vara feg. Jag svalde rädslan och rattade ut vidundret på motorvägen. Och satan i gatan så skoj det var! Har nog inte kört bil på 3-4 år. Automatväxling is the shit! (Jaaa, Sara. Både bilen och jag tog oss fram hela och rena). Bytte filer och grejande. Körde lite fort och blinkade så förbannat. Jag är mycket stolt. Nu är jag betrodd att låna chefens bil när jag vill. Jag känner nästan själv att jag har dödat myten om att jag skulle ha fått min körkort i ett cornflakes paket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0