Den kosmiska jämnvikten

Det har varit alldeles för många bra dagar på senaste. Galet många bra. T.o.m. förra tisdagen var fantastisk. Tisdagar ska inte vara fantastiska. Dom SKA suga. Men förra gjorde inte det.

Jag väntar därför på bakslaget, för det kommer. Universum måste vara i jämnvikt. Finns inte en chans i världen att jag kan slippa undan. Finns inte en chans i världen att det kan fortsätta vara så här bra. Det funkar inte så.

Imorgon kommer jag antagligen uppleva den värsta tisdagen i mitt liv. Om det inte blir så, så kommer jag fasiken börja tro på mirakel.

Antagligen kommer jag snubbla över mina egna fötter och bryta båda armarna. Universum måste få rätt. Det kan inte fortsätta så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0