Konsumtionsdjävulen

Jag har gett mig själv köpstopp när det kommer till kläder. Jag har fasiken så mycket att jag inte får plats i lägenheten längre. 

Kläder är det enda jag har som liknar en hobby. Och en jävligt bra hobby kan jag tycka.

MEN, nu vill jag till New York och då behövs det kapital.

SÅ, fram till maj har jag köpstopp här hemma. Får endast handla "basvaror". Linnen, strumpor, tights, strumpbyxor. Så om ni ser mig slitandes i ett klädstycke så ger jag er härmed rätten att slå mig på fingrarna och blänga på mig med förebrådande ögon. 

(Ibland så skäms jag en gnutta över det faktum att alla kläder jag har, som inte får plats, är inhandlade under ett år. Inte en livstid. Jag tror även att det är bra att förvägra sig själv vissa saker ibland. Så man känner att man lever)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0