But if I could tear his throat, spill his blood between my jaws

Äntligen hittade jag en fabulös version av Okkervil Rivers låt Black på Youtube. Den härrör från det fantastiska musikåret 2005. Året som gav mig Killers, The Coral, Death Cab For Cutie, Franz Ferdinand, Okkervil River, Isolation Years, The Bravery, The Libertines, Laakso, Arctic Monkeys and so on. Öppnade mina ögon för pop/rock. Bort från mainstream radio hits. Och musiksmaken har nog även utvecklats ytterligare sedan dess. Men år 2005 förändrade mitt liv rent musikmässigt. Jag vill återigen ha ett 2005. Rent musikmässigt.

Tills dess nöjer jag mig med att lyssna på denna gamla dänga och skrikandes sjunga med för full hals. I ett desperat försök att återuppleva den fantastiska känslan som mitt musikaliska uppvaknande gav mig. Eller kanske bara känna mig lite levande i all den skit som har kastats min väg de senaste månaderna. Eller kanske bara ett litet ljus i detta förbannade januarimörker som fyller hela mig med tristess.

But if I could tear his throat,
spill his blood between my jaws,
and erase his name out for good, don’t you know that I would?
Don't you realize I wouldn’t pause,
that I would cut him down with my claws
if I could have somehow never let that happen?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0