Well, I understand now.

Första gången jag träffade Nisse P var i ett stift klassrum i MIT-Huset, augusti 2006.

I sin presentation av sig själv inför den nya klassen berättade han att hans intresse var stolar. Att han samlade stolar. Jag trodde ju givetvis att han var sinnessjuk och en jävla nörd.

Men vi fann varandra ändå. Och det var kärlek dagarna i ända.

Och nu förstår jag. Vad han menar med att hans intresse är stolar. Jag förstår den där längtan efter den perfekta pjäsen. Det perfekta tinget. Och jakten på det.

I mitt fall är det dock slitna t-shirts med bandmotiv. Istället för stolar. Ett intresse jag tänker utveckla. Samla. 

Jag förstår verkligen nu. Nils, jag förstår dig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0