Mormor speaks her mind.

Ringde min mormor när jag var på väg från jobbet. Det är mycket roligt att prata med mormor. Hon har mycket att säga om det mesta. Idag diskuterade vi den tuffa bostadsmarknaden i Stockholm med höga priser och så vidare. Jag skojade lite om att jag kanske måste skaffa mig en man som tar hand om mig och köper en lägenhet åt mig.

Mormor: NEJ! Du ska inte ha någon man. Dom dödar dig och beter sig som svin.

Jag: Va? Morfar är ju jätte snäll...

Mormor: Men i en by en liten bit härifrån så var det precis en man som dödade sin sambo. Han hoppade ut från traktorn och slog henne med en skiftnyckel i huvudet och sedan dödade han henne med en sån där pistol som man dödar djur med. Medan deras barn sov i bilen. Svin.

Jag: Eh....

Mormor: Så du behöver ingen man. Var själv.

Jag: Det kan ju bli en gnutta tråkigt. Och ensamt.

Mormor: Men du trivs ju bra själv. Och du klarar dig så bra själv. Var själv.

Jag: Jaha, då säger vi så...

Så nu ska jag vara själv resten av livet. Som att jag trodde att det skulle bli på något annat vis? Jag är inkapabel att ragga. Jag är inkapabel att vara i ett förhållande. Inkapabel rätt och slätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0