All you need to save me

Jag och S to the ara gick till Grappa efter jobbet och halsade rödtjut och åt världens godaste pizza. Har jag sagt att jag jobbar med BFF Sara nuförtiden? Nåväl, blev fullare än jag trodde att jag var när jag kände ett instinktivt behov av att sova på perrongen.

Vi diskuterade vår tids generations fascination för den interaktiva världen. En värld som varken jag eller Sara förstår oss på. Det faktum att folk kan spela spel på nätet och kalla det umgås? Det faktum att folk kan spela Singstar, Guitar Hero och fan och hans moster på förfester och vara mer fokuserade på tven än på själva förfestandet? Det faktum att teens sitter på Fejjan och Bilddagboken större delen av sin vakna tid? Kan ha viss förståelse för att teensen och kidsen sysslar med detta, men att folk som faktiskt är äldre än oss umgås på det viset. Exempelvis när man ser bilder från förfester (host host hos Ola) och tre personer sitter på rad i soffan och stirrar mot tven iställen för att faktiskt titta på varandra?! Vad är det för fel med världen?

Sara hävdar dock att lika lite som vi inte kan förstå dom, lika lite förstår dom oss. Vi kan liksom inte mötas på mitten någonstans. Eftersom vi inte på något vis kan rättfärdiga deras beteende och dom inte kan förklara det för oss. Omöjligt. Vi babblade om detta relativ länge. Undrade vad vi hade gjort medan alla andra spelade tv-spel. Vi kom fram till att vi hade druckit sprit/vin, rökt cigg och pratat om livet. Ibland samma sak om och om och om igen, men fortfarande så tittade vi på varandra medan vi gjorde detta. Inte in i en dataskärm eller tvskärm.

Sedan pratade vi om min fobi för tvåsamhet, Stockholm som stad, tiden som var, tiden som kommer, vad vi har att erbjuda, den framtida träningen osv.

Vi är bra på att prata. För vi har inte spenderat de senaste åren med att fördjupa oss i den interaktiva världen. Vi har spenderat tiden med det som ungdomar ska spendera tiden med; olycklig kärlek, vänskap, karatefyllor, dekadens och love love love.

I got nothing but love for you my dear. Ses imorgon.



Kommentarer
Postat av: Ain´t no fun if the homies can´t haaaave noooone

ha ha vad ser man när man inte varit in här på ett tag?? jo tv-spelspåhoppet!! Men den tar jag. Det kommer bara ett nytt NHL 1gång/år. :) Men visst, det är ju lite så. Singstar, tv-spel, itunes genom tvn....Gör ju att blickarna riktas dit jo jo jo.

2009-09-25 @ 15:48:27
URL: http://baagz.blogg.se/
Postat av: kiruna

väänta nu...nu läste jag klart! Träning? Träna??? Vad händer? Gör mig lite besviken

2009-09-25 @ 15:49:39
URL: http://baagz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0