Hej endorfin! Jag är immun.

"Endorfin är ett peptidhormon som kroppen tillverkar själv och som lindrar smärta. Hormonet påverkar vår vilja att sovaäta och dricka. Endorfin utsöndras bland annat vid stressmotion, men även av sexförälskelse och vid akupunktur.

Endorfinutsöndringen kan leda till "träningsnarkomani", vilket är en kombination av kemiskt beroende av endorfin och ett psykiskt beroende. En studie har visat effekten av endorfin, mätt imilligram morfin injicerat intravenöst, att 45 minuter högintensiv löpning gav samma effekt mätt i smärthämning vid termisk provokation, som vid injicering av 10 mg morfin."

 

Well. Jag har varit ute och sprungit. Jag sprang 500 meter längre än sist. Jag vill fortfarande bara spy. Väntar liksom på den där fina kicken av endorfin, men min kropp vill ej acceptera det hela, vilket givetvis får mig att tro att jag är immun. Jag åt en låda keso och två morötter för att bota illamåendet. Hjälpte lite. Men jag rev givetvis upp hela handen när jag skulle riva morötterna. Jag väntar på en studie som visar på att endorfiner bara är en fet bluff. Jag kan liksom inte tro på det.

Nu Inlåst på Tv4. Jag har ett extremt intresse för tragiska livsöden. Min mamma kallar det en perversitet. 

 


Kommentarer
Postat av: Kuttii

Puss fina du.

Trevlig helg. Vad ska du göra?

2009-10-09 @ 17:18:42
URL: http://finest.se/kuttii
Postat av: Kuttii

Puss fina du!

Trevlig helg. Vad ska du göra

2009-10-09 @ 17:22:36
URL: http://finest.se/kuttii
Postat av: oola

ha ha är du tappad bakom en moped

2009-10-09 @ 23:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0