Älskade vackra lördag.

I vanliga fall är söndagar min favvo dag. Men denna lördag är nära en favvo dag också. Chill med morgonkaffe och sallad kompanjerat med Marilyn Mansons självbiografi. Sara fixar Systemet vilket betyder att jag kan ägna mig åt brödbak, snusade och badkarsbadande fortfarande kompanjerat av Mansons självbiografi större delar av dagen. Ikväll är det match och rödtjut. Jag älskar hösten och rödtjutets återintågande i mitt liv. Jag älskar så mycket.
 
Angående upprörande nyheter; Jag må älska Obama men något jävla fredspris ska han då fan inte ha. Han bedriver två krig. Ge priset till en sann pacifist som bedriver fredsarbete med hjälp av hungerstrejk och namnlistor. Eller liknande. Inte vapen och mera vapen. Fredspriset har förlorat sin glans. Och kommer av mig numera betraktas som lika nyskapande som Hänt Extra eller valfri hjärndöd skvallerblaska.

Angående upprörande nyheter 2; Någon skickar upp Cirque De Soleils grundar i rymden i någon sorts manifestation som ska ge rent dricksvatten till världens u-länder. Kalaset kostade 245 miljoner. Undra hur många brunnar som hade kunnat grävas för det? Undra hur många vattenreningssystem som hade kunnat byggas för den lilla nätta summan? Hur, exakt, bidrar en rymdfärd till rent dricksvatten? Ska han försöka hitta en alternativ vattenkälla i rymden med super duper rent vatten? Det är så ologiskt att rotavdraget nästan verkar logiskt.

Dessa korkade världsnyheter har lagt ett skimmer av irritation över denna så, annars, fantastiska lördag. Jag planera att bota irritationen med brödbak i sann Martha Stewart anda. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0