Om jag ändå hade något av värde att säga

Tisdagar. Den ständigt återkommande skitdagen. På tisdagar är jag ful. På tisdagar är det mesta fult. På tisdagar blir jag helt plötsligt överhopad med jobb. På tisdagar går ingenting rätt. På tisdagar är folk generellt elaka.

Jag gick och handlade tandtråd, actimel, en paprika och snus. Det var så jävla tisdagssorgligt att jag fick en existentiell kris där vid kassan i affären. Jag ville mest bara krypa ihop i fosterställning på det våta och smutsiga golvet och vältra mig i olycka. Men eftersom tvångströja och stimulifria rum skrämmer mig så gjorde jag inte det. Jag gick sakta hemåt i blöta converse och smutsigt hår med en lugg som hängde irriterande ner i ögonen. 

Väl hemma hittade jag en silverfisk på golvet och blev så översköljd av äckel att jag hulkande överdoserade kaustiksoda i vart enda avlopp till det sved i ögonen. Jag är fortfarande äcklad. Jag vill bara våldtäktsduscha och dra något gammal över mig.

Vänliga tisdag. Jag tackar Gud att det är en vecka till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0