Misspepp kontra pepp pepp

Efter min och Mattias tågdejt så drog jag till "mitt" nya fina centrum och köpte mig en gnutta lycka. Det fungerade givetvis utmärkt.

Ända tills jag insåg att tvättstugan fortfarande är inställd på sommartid och maskinerna slog av sig själva kl. 21 istället för kl. 22. Allt var jätte jätte blött. Är fortfarande jätte blött. Hänger grejer över hela lägenheten och droppar. Har fått lägga ut handdukar överallt. Detta är andra gången detta händer. Man kan ju tro att jag kanske kunde ha förutsett det hela, men jag är lite som en guldfisk och glömmer lätt. Dessutom sätter jag tilltro till mina medboende i huset och hoppades liksom att någon skulle ha ringt hyresvärden angående detta. 

Detta missöde gjorde givetvis att jag tappade städpeppen som jag hade byggt upp under dagen. Men jag har lyckats byta ut den trasiga lampan på toa iaf så jag ser när jag torkar mig i arslet. Det tar sig liksom sa mordbrännaren. Just nu handlar det om babysteg för min del. En sak i taget.

Jag hade räkningar på över 10 000 kr denna månad. Blir inget highlife denna månad. Det är misspepp om något.

Meeeeen, fredagspepp yes yes yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0