Limbo - mellan himmel och helvete!

Jag Googlar limbo. Försöker bli klokare kring begreppet. Nätet svämmar dock inte över av beskrivningar av detta limbo. Kan vara för att Sveriges befolkning uttalat är protestanter och inte katoliker och därför inte berörs nämnvärt av detta limbo. Men limbo i sig är alltså en plats mellan himmel och helvete. Och jag tänker; är inte då livet i sig som att befinna sig i limbo? Livet är ju inte himmelskt i sig, eftersom då skulle ju inte himlen vara något att locka med, och få oss att leva ett moraliskt korrekt liv. Livet är ju inte heller ett helvete, eftersom då skulle det inte finnas något att hota med, och ingen skulle leva moraliskt korrekt.

Så alltså, kontentan, vi lever i limbo. Trots att vi inte är katoliker. Ett mellanläge. Ett mellanting. Något mittemellan. Så där lite halvdant.

Kommentarer
Postat av: be be be be

ha ha tjaaa..alltså jag hade ju skrivit blogganamna även om jag hette zagge.blogg.se men förstår att du känner som du känner :)

2009-11-03 @ 13:14:53
URL: http://baagz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0