Question mark

Jag ställer mig frågandes till det faktum om det är min icke rökande dag som gjorde att jag idag i princip orkade springa 60 % mer än vad jag i vanliga fall orkar?

Jag ställer mig frågande till hur jag ska göra med allt sojaprotein jag trycker i mig när jag nu vet att odlingen av sojabönor är en bidragande faktor till att regnskog skövlas i tropiska länder? Det går ju emot hela min filosofi om varför jag i grunden inte äter kött. Om jag bara äter sojaprotein från icke tropiska länder? Det är ju det enda fullvärdiga vegetariska proteinet. Ångest. Alpro soya produkter garanterat dock att ingen regnskog har skövlats under framställningen av deras sojabönor. Då får jag bara äta deras produkter. 

Jag ställer mig frågande till i princip alla min val i livet? Hur faan blir man en bra människa? Hur lyckas man få till det? När man gör ett val och valet sedan ifrågasätts och plockas sönder i atomer för att hitta något fel med valet i sig som man har valt för att bli en bättre människa?

I grund och botten går det inte att vinna.

Men jag tänker fortsätta vara präktig. Och göra livsval som får mig att tro att jag är en bättre människa. Tror jag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0