På söder med bröder och blöder

Jag har spenderat kvällen på söder med bröder + brudar. Det hela var väldigt gemytligt men i ett slag av nostalgi och saknad så bestämde jag mig för att ta mig hem. 

Jag hatar att jag lämnade dig i staden som Gud glömde. Jag saknar sig sååå.

På tunnelbanan från söder till centralen så började en man i 70 års åldern prata med mig och jag kände instinktivt att jag hade kunna åka tunnelbana med honom till världens ände.

Man: Jag ser att du har peacemärket på dig. Är du aktivist?
Jag: Nej, inte direkt, men jag tror inte på krig. Har alltid på mig det.
Man: Jag tror du sprider en massa positiv energi runt dig.
Jag: Tror du verkligen det?
Man: Det ser ut så. Det är inte faktiskt alltid aktionen i sig som räknas utan vad man utstrålar.
Jag: Tack.

Sen kände jag mig som en bra människa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0