Eremitkräfta eller annat värdelöst husdjur?

Jag funderar på om jag ska skaffa mig ett litet värdelöst husdjur eller så. Typ guldfisk, hamster, eremitkräfta eller råtta (Olof sa en gång att han skulle ge mig en råtta, men än har jag inte fått nån). Nåväl, ett sånt där djur som egentligen inte gör någon nytta. Dom är inte bra för sällskap och som kostar pengar. Men likförbannat ett husdjur. Hund och katt är för jobbigt. Och då har jag liksom nåt att komma hem till.

Jag hade en eremitkräfta när jag var liten. Den levde as länge. Brukade bygga små hus av lego åt den. Kan dock för allt i världen inte komma ihåg dess namn, om jag ens gav den ett. Jag hade även ett gäng med firrar. Jag fick inte ha något annat djur för mamma för hon hävdade att pappa var allergisk mot både det ena och det andra. Tror inte ett skvatt på det, men jag förstår hennes lögn. Det hade antagligen varit mamma som varit tvungen att gå ut med hundskrället när vi barn inte längre fann hundskrället söt längre (efter en dryg vecka).

Fast på det stora hela är jag ju gravt emot husdjur.

Men ändå, en eremitkräfta, vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0