Twitter = "Sms of internet"

Fattar det som korta meddelanden som skickas ut till vänner där man beskriver vad man gör. Så kan man liksom skicka sånna flera gånger per dag?! Eh, hej Facebook-status-funktion.

Jag läser om det hela på Wikipedia. Tydligen så har detta Twitter blivit populärt först nu i mars 2009. Så jag är inte så sent ute som jag trodde. Jag är liksom jävligt tidigt ute. Precis som med bloggandet. Herregud jag bloggade ju långt innan ni ens visste vad en blogg var. Jag är så jävla hipp.

Så nu kommer säkerligen alla skaffa detta Twitter och jag kommer joina in bara för att jag är så jävla orolig att missa nåt. Men fy satan vad era updates med vad ni gör kommer störa mig. Speciellt Nils. Han är en sann missbrukare av status-funktionen (heter kanske inte status-funktion, men jag menar där alla skriver att dom "äter skrovmål med min kaaarl" och liknande triviala ting) på Facebook och uppdaterar uppdaterar och uppdaterar lite till. 

Nu ska jag läsa vidare om detta Twitter. Obama ska tydligen ha en. Hett!

Kommentarer
Postat av: ola

varför har inte Nissnuss addat mig på FB? MYCKET besviken :(

2009-03-18 @ 10:24:23
Postat av: Hanna

Jag ska genast be honom göra det.

2009-03-18 @ 10:33:34
URL: http://hannanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0