Jag tror ju på er.

Linda Skugge har varit min idol i många år nu. Inte för att jag tycker precis som hon utan för att hon är så jävla cool och duktig och snygg.

Jag vill också ha tre ungar, en massa tatueringar och en rykandes het författar/journalistkarriär. Nu när vi båda bor i Sollentuna hoodet så tycker jag vi borde hänga. Eller så får jag stalkra henne.

Jag går igenom en livskris just nu. Jag har bestämt mig för att göra en sådan jävla chansning så det finns inte. En del säger att jag kastar bort 3 år av mitt liv. Att allt har varit förgäves. Men jag försöker faktiskt göra det rätta denna gång. Jag försöker faktiskt skapa mig en framtid. Även om det inte är på rätt sätt.

Och ja för helvete jag är livrädd. Jag lämnade mitt liv på ren impuls och började om någon helt annanstans utan familj och flertalet vänner. Klart jag är skiträdd. Men det får man inte säga att man är. Att jag lämnade allt var det bästa jag har gjort för jag mådde inte bra. Nu mår jag mycket bättre och är glad. Men det betyder inte att det är enkelt. Och det blir inte mer enkelt när jag blir ifrågasatt. När folk kritiserar mina val.

Jag vill inte uppröra. Jag vill inte vara jobbig. Jag försöker bara göra rätt för mig. Och jag är livrädd. Att jag kanske kastar bort alls. Att ingenting någonsin blir färdigt. 

Men för Guds skull, tro på mig istället!! Var lite stolt.

Jag tror alltid på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0