Jag spydde precis lite i munnen

Drog till Nils för att käka lite sushi och dricka drinkar igår. Efter sushin började jag känna mig lite risig. Illamåendet smög sig på. När Nils och Isak drog ut satte jag med plågsamt på pendeln hem. Illamåendet satt i halsen och en alkistant lutade sig mot mig hela resan vilket inte gjorde illamåendet bättre. Vid Solna trodde jag seriöst att jag skulle dö av magsmärtor och illamående. Jag tog mig hem tillslut. Och jag spydde som en gris hela natten. Kunde inte ens dricka lite vatten utan att spy upp det.

När jag vid lunchtid idag, utmattad och slutkörd, bestämmer mig för att ringa pappsen för lite medlidande och sympati så är det första han säger: Jaha, spydde du för att du hade festat för hårt. Jag förklarar för pappsen att det var gammal hederlig magsjuka alternativ matförgiftning. Men det verkar inte som att han trodde mig och därför uteblev medlidandet och sympatierna.

Kul att t.o.m. mina föräldrar tror att jag är en försupen (snart) 25 åring. Jag är ju så jävla skötsam nuförtiden att jag ibland tänker om mig själv i prettotermer. Nästan pretto personifierad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0