Därför är jag en bättre flickvän än vad du är.

Känner att jag måste försvara mig lite här då Ola hävdar att han aldrig skulle presentera mig för familjen. Detta grundar han på den bild han skapade av mig när jag var 17 år gammal och arg på hela världen. Nu för tiden är jag ju inte arg längre. Jag är ju näst intill apatisk. Och jag vill gärna tro att jag har lärt mig ett och annat sedan dess.

Här kommer listan som beskriver varför jag är en bättre flickvän än alla andra:

1. Jag är inte svartsjuk. Har snubben planer på att vara otrogen så kommer han vara det även om jag beter mig som en psykfall och kollar hans telefon och mail och grejer. Svartsjuka är ett slöseri med tid.

2. Jag skulle aldrig vara otrogen. Ska man vara med någon så ska man vara med någon. Gör inget halvdant.

3. Jag är jävligt lätt att bo med. Fråga alla som jag har bott med. Piece of cake. T.o.m. Nisse P kan bo med mig.

4. Jag kommer aldrig fråga "vad tänker du på?". Detta för att jag antar att du tänker på samma saker som mig, dvs. nikotin, sex, mat, alkohol och konsumtion. Dessutom så bryr jag mig faktiskt inte nämnvärt.

5. Jag kommer aldrig fråga "ser jag tjock ut i det här plagget?". Detta eftersom jag har lyckats klä mig själv i 25 år hittills och jag vet om jag ser tjock ut i något eller inte. Dessutom, det jag inte vet mår jag inte dåligt över.

6. Jag kommer aldrig fråga "är det här plagget fint?". Snubbar kan inget om fashion. Snubbar har en annorlunda smak än vad tjejer har när det kommer till kläder. Och jag klär mig hur fan jag vill.

7. Jag tycker om sex mer än de flesta killar.

8. Du kan spela tv-spel, leka med en fotboll eller hänga med boysen hur mycket du vill. Jag uppskattar mitt egna sällskap och tycker om att vara själv.

9. Jag är sjukt bra på att laga mat.

10. Jag kommer tjäna mer pengar än dig och köpa dyra saker i present åt dig.

11. Jag gillar inte puttinuttiga presenter och jag behöver inte bli bjuden på saker. Jag har försörjt mig själv sedan jag var 17 och har gjort det bra.

12. Alla föräldrar älskar mig när jag sätter den manipulativa sidan till.

Och grejen är att alla dessa grejer skulle göra mig till den perfekta flickvännen enligt alla snubbar som gnäller på hur deras tjejer är. Problemet är att i slutändan så vill dom inte ha en tjej som INTE fråga om dom är tjocka, som INTE frågar vad dom tänker på. För i slutändan vill alla killar ha ett svartsjukt offer som dom kan ta hand om. Så egentligen är jag bara den perfekta flickvännen på pappret. När det kommer till kritan så börjar killen efter ett tag tycka att min avsaknad av svartsjuka är jobbig, att min självständighet är jobbig och det faktum att jag egentligen inte behöver dom.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, Hanna du är grym!

2009-03-23 @ 22:33:26
Postat av: Claudius

Jag tycker om 10:an . Den är ju som klockren. Som en Klockhoff!

Listan i sig kan halvt som halvt appliceras på mig också. Vill jag påstå!

Hey, jag kan fashion !



2009-03-23 @ 23:31:21
URL: http://claudiusclockhovius.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visst är det så kära Nils. Men då är du ju snäppet bättre och stiligare än alla män tillsammans som jag tidigare har mött i mitt liv.

2009-03-23 @ 23:41:59
URL: http://hannanilsson.blogg.se/
Postat av: ola

Jag ger mig. Hands down.

2009-03-26 @ 14:19:09
URL: http://baagz.blogg.se/
Postat av: Fred

Sharpshooter.....

Men det känns dock som om en liten del av dig fortfarande är en gnutta arg på någonting utan att specificera mig mer än så.

För oss manliga läsare skulle det vara intressant att höra hur den perfekta duden bör vara för att göra Miss Hanna happy?



2009-03-27 @ 14:29:56
Postat av: Fred

Sharpshooter.

Jag vet inte men jag tror nog att du kan vara en gnutta arg på någonting trots att du hävdar apatiska drag.

Skulle vara kul för oss manliga läsare att höra hur en dude bör vara för att göra Miss Hanna happy?



2009-03-27 @ 14:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0