Tryggt, fint och lugnt.

Kom hem lite småfull vid 23-tiden igår. Somnade i soffan och vaknade vid 4-tiden. La mig i sängen och såg dålig tv. Tänkte passionerade tankar om helt fel person. Försökte styra över tankarna till annat men det gick inte. Hamnade bara tillbaka på samma spår igen. Det omöjliga spåret. Spåret som är lika med katastrof.

Idag har jag alldeles snart läst två böcker i en alldeles för mörk lägenhet. Öppnat balkongdörren och lyssnat på regnet. Ätit för många rostade mackor. Insett att jag nog bara vill vara själv idag. Alldeles för länge sedan jag var ensammen.

Kanske styr jag upp denna dag. Kanske inte. Spelar ingen roll vilket. Jag har det bra i soffan. Och jag skulle ha det bra någon annanstans också. Men här är det tryggt, varmt och mysigt. Ute är det regn, kallt och grått.

Mitt liv är ganska mysigt rent allmänt. Skulle bara haft lite godis på det hära så hade allt varit frid och fröjd.

Imorgon tror jag att jag ska vara en god vän och åka och kolla på Olofs fotbollsturnering (om det inte regnar). Vem ska med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0