En Caterpiller D 10N

Har legat under mammas stor pilträd och läst Gunnar av Bob Hansson, en fantastisk bok av en fantastisk man. Och jag tänkte för en sekund "här vill jag vara för evigt".

Sen kom myggen och tuggade på mig. Nu är jag prickig och det kliar. Mamma säger "dom gillar ditt blod", som om det skulle vara någon tröst? För tröst är precis vad jag behöver en dag som denna när Bodenångesten har lyckats leta sig fram genom smutsiga Ray Bans och trasiga shorts.

Är det inte även stora svarta moln på himlen? Pappa säger att dom kommer passera. Jag håller mig dock inne ett tag och slickar mina sår. Öppna, variga och äckliga. Jag tror jag måste gråta en skvätt.

Allt är fel. Ingenting är rätt.

Och jag hatar dig. Och dig. Och dig. Och dig.

Ur Gunnar:

För jag skulle inte tveka en sekund om jag fick chansen att köra över alla de här människorna med en Caterpiller D 10N, och det är en bulldozer, tillverkad i Holland och den väger femtiofemtusen kilo. En begangnad kan man få för en miljon, och det vore det säkerligen värt.

Kommentarer
Postat av: Claudius

Vad är det som händer...vad har jag missat.. vem är i hatzonen nu....?

2009-06-27 @ 23:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0