Vi är inte vänner

Igår skickade jag ett grattismeddelande till snubbe som jag har legat med i ett års tid på Facebook. Han är i USA nu och leker av sig eller liknande. Whatever.

Han svarade dock på mitt grattismeddelande med ett: Tack vännen!  Jag betonar, VÄNNEN????!!!!! Eh. Vi är inte vänner. Vi kommer inte bli vänner. Vi är kk:s. That's it. Om det inte vore för två förvridna personligheter och sann egoism hade vi kanske kunnat bli nåt mer än kk, men det blev inte så just p.g.a. förvridna personligheter och egoism. Men vänner är vi inte. Kommer inte bli. Jag känner mig fasiken kränkt av benämningen vän. Som om vi någonsin skulle ha suttit i timmar och pratat om livet. Som om vi kan varandras mellannamn. Som om vi hade hängt ut över en filmrulle och en chirrepåse. När allt vi har gjort är att ha sex, druckit alkohol och bråkat över telefonen i fyllan. Jag hade föredragit om han hade kallat mig kk. Det är iaf den sanna benämningen på vår relation.

Vidare, är inte vännen ett ord som endast används av brudar i 14 års åldern när dom nonchalant kramar om varandra när de träffas på stan/skolan?








Kommentarer
Postat av: Emma

När är Umeå open?

2009-02-02 @ 19:05:01
Postat av: Anonym

Plural-s på svenska? Vad fan är det frågan om?



KK:n eller KK:ar heter det.

2009-02-02 @ 20:25:48
Postat av: Anonym

Eller bara KK, som du skrev det senare.

2009-02-02 @ 20:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0