Lurendrejande tiggare

Varje dag när jag åker hem från jobbet med pendeln så är det en man som stiger på någonstans kring Solna. Denna man lägger ut en laminerad liten papperslapp på alla säten där det står att han är en fattig man med två barn var av en av dessa har leukemi och att han behöver pengar till barnets behandling snälla ge honom en slant. Typisch.

Jag tycker ju givetvis att han är den största lurendrejan i världen. Vadå? Cash för behandling? Sjukvård är ju gratis i Sverige. Iaf sist jag kollade. Iofs kan det ju vara så att han kommer från någon öststat och ungen är kvar i öststaten. Men hur i helvete tog han sig till Sverige då om han nu är så jävla fattig? Jag tycker inte om det. Dessutom brukar en unge göra jobbet med att tigga pengar typ nån dag i veckan. Han har också en laminerad lapp med dig. Tror dock att budskapet är annorlunda. Men vad faaan?! Skicka ut ungen att tigga också? Coooome on! Dessutom är det ju ett bevis på att kidsen är i Sverige också och inte i någon öststat och därför kan utnyttja Sveriges gudomliga sjukvård. Och skulle det vara så att ungen är här utan asyl så kommer dom ju fortfarande att hjälpa honom. HALLÅ?!

Jag tror gubben tjänar multum på att tigga i pendeln. Han jobbar säkert tunnelbanan under lunchruschen. 

Och jag är inte totalt kallhjärtad. Lider otroligt med folk som är fattiga. Men inte med folk som luras.

Kommentarer
Postat av: rikard

tiggeriet som ändå tar priset är när några mindre ärliga typer kidnappar en kille utan armar från något land i öst, sätter honom på gatan med en tom mössa. under ett år sitter han där och tigger pengar. under ett år tar kidnapparna hans pengar varje kväll. sen rycker polisen in.



det har spekulerats i att inkomsten blev två miljoner kronor. två miljoner!



stackars armlöse sate.

2009-02-12 @ 16:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0