Vinterland

Tog mig ut. Rakt in i snön. 

Åkte till NK och träffade Johanna och Nils. Kände på julstämningen. Fikade smarriga saker. Pratade om oväsentliga saker. En kaffe fick mig nästan levande igen.

Vandrade med Johanna till Moderna Museet. Kollade på Dalis verk. Det var fint och rofyllt. Kollade på Picasso, Lichtenstein, Warhol, Matisse, Baertling, Miro och så vidare. Återupplevde de gamla tiderna i Humanist huset när jag fortfarande trodde att konst och museum var min väg i livet. Sen blev det ekonomi för hela slanten, behövde struktur. Och ordning. Inte fria tolkningar och kreativitet. Nu tänker jag att jag behöver lite kreativitet och mumbo jumbo.

Nu Anna Anka. Det roar mig.








Kommentarer
Postat av: ola

jag hajjjjjar, det är lugnt! Du borde bara ta med dig Klockhofen till farmen på juldagen. Det är vad jag hade velat se

2009-12-21 @ 13:42:15
URL: http://baagz.blogg.se/
Postat av: ola

btw så hade det ju varit "sviinigt" najs om du kunde hämta upp stövlarna! När drar du exakt?

2009-12-21 @ 13:42:58
Postat av: ola

bjuder till med att kunna möta upp på götgatan :D

2009-12-21 @ 18:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0