It's complicated

David försökte någonstans definiera mitt förhållande med min (snart) sambo/rumskompis/whateveryoulike. Definiera hit och dit. Vi är ingenting än så länge. Kommer kanske inte bli något. Jag kan för min Gud inte förstå människors galna besatthet av att sätta en etikett på allt (ja, direkt översatt från label). Vi tänker inte så. Vi är inte så. Vi behöver inte definiera. Jag är en individ. Han är en individ. Tillsammans är vi ganska ok. 

Kanske bra för mig. Kanske inte. Vem bryr dig?

Låt mig leva i min fuckade värld. Jag bryr mig inte om vilken värld ni väljer leva i. Vi är alla olika. Det ÄR olika. Vad vi väljer är individuellt. Och ändå kan jag inte skaka av mig samhällets normer och regler. Si och så. Och så ska det vara. Är inte det lite förlegat?

Jag älskar dig och dig och främst DIG. Omöjligt. Enligt norm fel. Då tar jag en annan väg. Och krossar annan norm. Baraförattjagkan.

Nuskajagsovaochhoppasattsamhälletserannorlundautimorgonkanskeenciggpådetta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0