Detta äckel!

Det är ett berg av disk i köket. Jag tittar på berget ett par gånger per dag och förundras. Jag och berget med disk kommer inte alls överens. Och köksskåpen ekar tomma. Jag hittade dock en ren tesked idag som jag förtärde min middag med. Kan tyckas sorgligt men jag ser det mer som en inre kamp mot mina demoner. Ett par gånger per år blir jag nämligen ytterst äckelmagad. Alltså väldigt mycket mer än vanligt. Jag spenderar mina dagar ständigt hulkandes över det mesta. Lukter stör mig. Konsistens stör mig. Smuts stör mig. Man skulle tro att jag därför skulle diska men nej nej. Jag föredrar att hellre skrubba kaklet med en tandborste, vilket jag antagligen kommer göra för att inte spy av äckel när jag tar en dusch. Jag undrar vad det beror på? Åka pendel eller tunnelbana är rent ut sagt en kamp. Människolukt är nämligen det som äcklar mig mest. Och jag tänker "borstar inte folk tänderna på morgonen, tar dom inte en dusch, tvättar dom inte sina kläder?".

Nu tror jag att jag kanske ska ta och rensa garderoben. Och kanske äta ett par sega maränger.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh - jag har jättedåligt samvete för att vi inte hjälpte dig med disken i lördags!



Dock - Nya galgar kommer till dig i morgon. Har du några "skräpkläder" (som om du har sånt - schnyggo) kan du ta med så jag få klä ut mig :)



Kram!

2009-12-09 @ 21:08:46
Postat av: Hanna

Nej det ska du verkligen inte ha. Vad är man för värd om man låter gästerna diska??? =)



Vad vill du ha för kläder? Jag ska ta med mig en säck någon dag.

2009-12-09 @ 22:32:17
URL: http://hannanilsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men det är verkligen inte roligt att diska själv efter partyt heller...



Äh, jag vet ju inte vad det är för ngt du rensar bort, men du vet väl vad jag gillar? Mest bara att jag gärna räddar saker från vad du nu tänkte göra med dem annars... :) Kanske kan betala en slant för't.



/Uteliggaren (lät det som)- eller hyenan

2009-12-09 @ 22:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0