Nu är jag orolig för Sara

Jag och Sara hade precis ett mycket givande och långt telefonsamtal. Sådana som vi har nu för tiden när vi inte ständigt vistas i varandras närvaro.

Men efter ett tag så yttrar hon något som gjorde mig mållös. Nästan lite chockad. Jag blev orolig för hennes hälsa. Hennes mentala välbefinnande.

Sara: Jag kokade björnbärssylt till yoghurten i morse.

Jag: ........äh fan nu blev jag mållös....du gjorde vad?

Sara: Jag kokade sylt. Imorse. Jag blev så sugen.

Jag: Men fan! Du kan ju inte ställa dig och koka sylt. Vem fan kokar sylt nu för tiden? Detta är helt sjukt. Jag har känt dig hela mitt liv och du har ALDRIG kokat sylt. Aldrig ens tänkt tanken.

Sara: Men vadå? Jag blev så sugen när jag skulle käka yoghurt och jag behövde vardagslyx.

Jag: Du ställde dig alltså och kokade sylt INNAN du åt din frukostyoghurt????

Sara: Ja! Vadådå? Inte som att jag ställde mig och kokade saft.

Jag: Men är man så jävla sugen på sylt så kilar man ju ner till Konsum och köper lite. Tar ju en jävla tid att koka sylt.

Sara: Med alla tillsatser och allt. Nej nej.

Jag: För sådant brukar du ju oja dig över?!

Jag är fortfarande mållös. Jag fattar inte vad som har hänt med människan? Och gymkort skaffade hon också. Men hon hävdar att hon inte använder det sååå mycket vilket får mig att känna mig trygg. Då har hon inte spårat totalt. 

Men ändå? Koka sylt? Det är inte normalt! Inte i min värld. Snart kommer hon koka saft och göra eget äppelmos och baka bröd och sy egna kläder och göra blomsterarrangemang (hon pratade även om hur gröna fingrar hon har).

HUR SKA VI KUNNA GÖRA KARRIÄR OM DU SKA PYSSLA MED SÅNT VA? 



 


Kommentarer
Postat av: Sara

Förstår fortfarande inte vad som är the big deal?! Och ett ord som vardagslyx skulle jag inte ta i min mun, jag sa nog att jag ville ha en lyxig frukost.



Rätt ska vara rätt!!



Holla at ya daawg

2009-04-06 @ 15:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0