Borde: Motionera & plugga. Gör: Ser Dr.Phil & petar näsa.

Jag har lovat mig själv att jag ska försöka göra några ryck med allt som jag har kvar i skolan trots att jag jobbar. Men saker jag lovar mig själv brukar jag sällan hålla. Jag ringer t.ex. alltid kräket jag aldrig mer ska ringa till, jag äter alltid väldigt mycket godis fast jag har sagt att jag inte ska, jag lovar alltid min tjockismage att jag ska träna bort den men jag gör det aldrig o.s.v.

Så är det även med allt detta skolgrejs. Det finns så mycket roligare saker att göra. Nu ligger jag t.ex. i soffan flottig och rufsig och läser bloggar skriva av icke kända människor som jag inte känner men vars liv jag på något vis avundas. Jag borde även gå ut och promenera men istället funderar jag på att dricka vin och äta nåt gott. I grund och botten har jag ingen självdisciplin och jag föredrar att livet består av mys istället för tråkiga måsten.

Nåväl, nu tänker jag se Dr. Phil och peta näsan. För det är vad jag känner för just NU.

Imorgon ska jag bli ansvarsfull. Jag LOVAR!

Men helst vill jag bara att allt ska vara lite love, peace and understanding. Jag har även lovat mig själv att jag aldrig mer ska ha en existentiell kris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0