Avsaknad av laxerande verkan.

På Läkerol-paketen står det att en överdriven konsumtion har en laxerande verkan. Så gör det även på Vicks-påsarna.

Jag har ätit en påse Vicks ikväll och drygt 1,5 paket Läkerol. Men jag upplever ingen som helst laxerande verkan. Inte för att jag vill ha någon sådan verkan direkt, men jag blir ju orolig att det är nåt fel på mig.

Iofs tror jag att jag är immun mot allt som är laxerande. En gång när jag trodde att jag var förstoppad så tröck jag i mig dubbla dosen laxermedel men inget hända. Inte ett skvatt. Iofs var jag inte förstoppad utan hade njurbäckeninflammation, men någon typ av verkan borde det iaf ha haft?!

Det där med ordvalet överdriven konsumtion är fascinerande tycker jag. Vad är överdriven? Jag åt piller en gång mot överdriven upprymdhet. Var inte just därför jag åt dom men dom kunde ätas för det "problemet". Jag och Martin brukade skratta mycket gott åt det hela. Han ringde mig även i veckan och påminde mig om det roliga ordvalet. Så skrattade vi lite till.

Jag älskar att denna blogg verkligen inte handlar om nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0