Existentiell kris

Idag upplevde jag en existentiell kris. Var länge sedan jag hade en sådan. Efter att våran studievägledare hade förklarat vikten av praktik för mig i dag samt vikten av att välja rätt praktikplats, mådde jag i ärlighetens namn som ett rövhål. Jag har grava problem med att ställas framför val som på något vis kan vara avgörande för min framtid. Jag vill alltid bara krypa ihop i fosterställning när detta händer och suga på tummen. Typ gå tillbaka till barndomen där ansvar inte existerade överhuvudtaget.

Försökte lösa framtidsproblemet med Sara över en blaskig sojalatte och en ostfralla. Vet inte om jag blev klokare av det hela dock. Den blaskiga sojalatten distraherade mig från att fatta ett rationellt beslut. Imorgon tänker jag plåga Nils med denna pågående existentiella kris.

I övrigt försökte jag få till lite hångel idag, men personen avböjde med ursäkten att han skulle åka bort i två dagar. Jag tror att han ljög. Men det är bara för att jag innehar en stark övertygelse om att alla människor vill mig ont.

Kommentarer
Postat av: Nisse P

Absolut praktik är viktigt, dock inget att stressa upp sig över. Om du kan klara av att skriva ett stort PM på mindre än typ 8 effektiva timmar är praktik inget. Jag ser inte praktiken som ett problem, bara väldigt onödigt egentligen. Men självklart ökade tempot med 2 enheter nu. PRAKTIK PRAKTIK PRAKTIK PRAKTIK PRAKTIK!



Alla människor vill dig inte ont. De är bara lite osäkra.

2008-09-24 @ 23:36:53
URL: http://claudiusclockhovius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0