Dagens sista

Jag har precis sett filmen Closer med Sara och en låda med sorbet. Closer är en väldigt bra film. Jag känner fysisk smärta när jag ser den filmen. Känslorna i filmen går verkligen igenom tven och rätt in i hjärtat. Ont gör det. Så väldigt smärtsamt och på något vis så jävla realistiskt. Otrohet och olycklig kärlek visar sig inte på det vis som Hollywood i vanliga fall porträtterar det hela. Closer är naken. Det är så det verkligen är. Ologiskt och smärtsamt.

Därför får dagens sista låt givetvis bli Damien Rice med The Blower's Daughter för att på något vis hedra filmen som sådan. Låten funkar även när olycklig kärlek finns med i bilden. Jag lyssnade mycket på den under tiden med Kille 1.

"No love, no glory
No hero in her sky"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0