"Björn Söderberg" 2

Just ja. "Björn Söderbergs" analys av mig som person tycker jag för övrigt ÄR en klockren analys av min person. Han har så rätt så. Men frågan är om det är något fel i att vara just på det sättet jag är? Hade inte "Björn Söderberg" valt att kritisera denna blogg även om jag endast vara en person som anammat kvällspressens normer och regler eller om jag för den delen försökte mig på att göra riktigt riktigt djupa omvärldsanalyser med hänvisningar till diverse kända men relativt okända människor för gemeneman? Jag tror inte att "Björn Söderberg" går att tillfredställa alls. Allt är nog fel i hans ögon.


Postat av: Björn Söderberg

Du punschiga atomnedbrytare!

Jag snubblar in på din blogg, och kan inte undvika att uppmärksamma dina pretentiösa omvärldsanalysförsök.

Visst, du ha, att döma av vad jag läst, inte anammat typiska kvällspressbaserade konventioner och normer, vilket å ena sidan myntet kan betyda att man är fri från masshjärntvätten, men å andra sidan myntet att man hjärntvättar sig i andra riktningen; att av rebelliska dumsnutigheter alltid sätta sig på sniskan; att exempelvis hävda att välgörenhet är enda utvägen för cannabisbruk, bara för att det inte är så farligt som kvällspressen vill ha sagt.
Rebellen skriver sedan en blogg för att framföra sina e g n a, kontroversiella, åsikter; ett avigt aftonblad. Frågar mig sedan om denna blaska består av subjektiva analyser, eller ett mönster av ytliga motsatser.

Detta är dock bara mitt första intryck; jag har endast läst ett fåtal inlägg, och jag kommer absolut inte söka bekräfta min intuition, ty priset är så högt som ytterligare läsning.


Kommentarer
Postat av: Nisse P

Men ack vilken rolig typ den här Björn Söderberg verkar vara. Förstklassigt språk i hans text. Det kändes väldigt "korrekt" och välformulerat. Kan vi tänka oss att denne så kallade "Björn" är väldigt gammal; kanske en lärare också! Fantastiskt. Undrar hur detta kommer fortlöpa... ( Observera mina tre ... , det är väl korrekt? :P asgarv)

2008-10-30 @ 21:55:53
URL: http://claudiusclockhovius.blogg.se/
Postat av: Nisse P

Är det han som förövrigt kallat dig "Bitch"? =O

2008-10-30 @ 21:57:33
URL: http://claudiusclockhovius.blogg.se/
Postat av: Björn Söderberg

… Och för att svara på det andra



Det finns inga rätt eller fel – det finns bara ångest.



” Hade inte "Björn Söderberg" valt att kritisera denna blogg även om jag endast vara en person som anammat kvällspressens normer och regler eller om jag för den delen försökte mig på att göra riktigt riktigt djupa omvärldsanalyser med hänvisningar till diverse kända men relativt okända människor för gemeneman?”

För det första behöver man inte källor ifall man kan reflektera. Har dock förståelse för att det kan vara svårt att nå den slutsatsen, om man inte besitter ett självreflekterande medvetande samtidigt som källorna inte täcker av nog, även om man spegelvänder dem. Sedan finns även kombinationen självinsikt/sunt förnuft, och många fler generatorer.

Och, slutligen, finns där en handfull tillfredsställelsekällor utanför prosa och funderingar.



Jag hatar inte, jag föredrar detta framför konventionell skrift, och min kritik är godhjärtad.



Varma hälsningar från ett kyligt Sibirien

2008-10-31 @ 13:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0