Till bröderna Wiberg

Till bröderna Wiberg som ringer och fnittrar i luren kring klockan 04.54 på morgonen:

Hur mycket jag än uppskattar att ni tänker på mig under dygnets tidiga timmar så är det aldrig okej att ringa någon den tiden om inte några få kriterier är uppfyllda. Nedan följer dessa kriterier.

- Någon är allvarligt skadad
- Någon vill ligga
- Någon behöver någonstans att sova
- Någon behöver cash för att kunna betala någon form av olaglig verksamhet

Observera att ringa och fnittra och praktiskt taget förolämpa min intelligens går inte under dessa kriterier och därför är ert telefonsamtal relativt omotiverat. Speciellt då ni ringer till en person med störd nattsömn. Men på det stora hela var det ett relativt trevligt telefonsamtal och jag hoppas att vi kan göra om det igen någon gång när även jag befinner mig under extrem alkoholpåverkan och kan hantera fnittrandet på ett bra sätt. När man vet att andra människor också är under alkoholpåverkan så är det också okej att ringa. Till ert försvar så trodde ni ju egentligen det, vilket på något vis förmildrar erat handlande.

Jag hoppas dock att ni "mår som ni förtjänar" idag.


Kommentarer
Postat av: rikard

kul att du gillade samtalet och att fler kan komma ske i framtiden. vi är alltid på - oavsett tid, oavsett tillstånd. och vi mår strålande idag...så din förhoppning slog absolut in.



2008-11-09 @ 14:57:27
Postat av: claudius

nej men ack så trevligt med telefonsamtal i natten! två fulla wibergare...hmm...vilken upplevelse när man knappt sett en!

2008-11-09 @ 15:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0