Saker jag inte förstår

Jag vill gärna se mig själv som en allvetande människa. Som har koll. Som förstår sammanhanget. Men ibland stöter jag på ett "fenomen" som jag inte riktigt förstår. Där jag inte kan se meningen. Eller förstå "fenomenets" uppkomst. Det hela gör mig lite nedslagen.

Idag hände det. Under tv-bakis-tittandet hamnade vi på Eurosport där det var någon typ av tävling i dressyr. Alltså sån där hästdressyr. Där hästen går konstigt. Och jag kunde inte för allt i världen förstå meningen med detta "fenomen"? Hästen ser ju främst jävligt olycklig ut, men mest började jag fundera kring detta "fenomens" uppkomst. Vem i helvete uppfann hästdressyr och tyckte att det var en sport att satsa på? Vem satte sig på en pålle och fick för sig att lära pållen att trava skumt och i sidled? VEM?? Jag tänker anta att det var en människa så uttråkad och hög på tjack att människan ifråga drevs till det hela för att inte dö av tristess. Jag kan inte se någon annan lösning på det hela.

Jag ska spendera det som återstår av kvällen med att fundera på hur i helvete hästdressyr blev en sport som förtjänar att sändas på tv.


Kommentarer
Postat av: Erk

Det är en bra TV-sport. När hästarna formligen dansar, i TAKT och allt, då är det helfint!

2008-12-01 @ 16:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0