Intellektuell stimulans por favor!

Jag har inte hunnit med att läsa DN den senaste veckan. Min hjärna lider av nyhetstorka och avsaknad av att kritiskt granska något. Jag har levt med störiga kursböcker istället som endast och uteslutande beskriver saker tvärtom vad min världsbild säger. Eftersom jag inte får kritiskt granska dessa kursböcker då Handelshögskolan kräver att du alltid ska samtycka och hålla käften så är jag nu som ett torrt skinn p.g.a. denna avsaknad av något att argumentera emot. Det hela går emot min natur.

Erik kan du inte ringa mig i natt nån gång (när jag förhoppningsvis är klar med hemtentan) och läsa något från Decamerone eller Den Gudomliga Komedin? Det hade jag gillat. Och kanske kan det på något vis kittla min intellektuella ådra så att jag återigen kan komma ut ur mitt skal. Dock måste du ju läsa dessa på orginalspråket för det är vad Lagerfeld förespråkar. Och excentriker har ju oftast rätt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-11-04 @ 18:14:41
Postat av: rikard

du är en av de första individerna i världen som inte skyller dina allvarsamma bekymmer på den finansiella krisen. underbart hanna. stort.



tyvärr tycks den "sanna" världen utanför skolan vara densamma, bara aningens större...det säger i alla fall min erfarenhet.



men det finns ljusglimtar...för en del stavas de Decamerone, andra, som har svårt att ens stava till ordet, förlitar sig till andra ting som sätter igång hjärnverksamheten.

2008-11-04 @ 18:20:44
Postat av: Dante Alighieri

Lämna alllt hopp, ni som här nedstiger!



Bra underrubrik till en ännu mer cynisk blogg kanske?

2008-11-04 @ 21:55:46
Postat av: Hanna

Jag föredrar att kalla denna blogg realistisk.

2008-11-04 @ 22:15:39
URL: http://hannanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0