Hej! Jag heter Hanna och jag är en parasit!

Jag hade slut pengar den 2:a denna månad. Då hade jag typ en hundring på kontot. Jag var utfattig. Utblottad. Och patetisk.

Mina klasskamrater har detekterat min extrema avsaknad av pengar, vilket har lett till att de på något vis har förbarmat sig över mig. Erik bjuder på mat och cola, Sofia och Nils bjuder på kaffe, Emelie bjuder på choklad och Robert lånar ut lite cash när det krisar. Jag har alltså blivit ett socialfall. Och jag mår lite dåligt över det hela. Eftersom dom är lika fattiga, men bättre att hushålla med stålarna. Jag skäms. Men jag är ytterst stolt eftersom mänskligheten har visat sig vara hyfsat givmild. Iaf bland mina vänner. Och ytterst tacksam är jag givetvis. Jag intalar mig även att jag kanske har varit snäll mot dom någon gång. Och att det liksom är karman som gör att dom är så vänliga mot mig. Eller så har jag helt enkelt blivit en sån där person som det händer goda ting för trots att jag inte förtjänar det överhuvudtaget.

Imorgon kommer CSN lånet in på kontot. 7400 spänn. Jag kommer att känna mig som det rikaste jävla rich bitchen på jorden. BLING BLING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0