Good things happen to good people??

Nils har hävdat hela dagen att bra saker faktiskt händer bra människor och att det liksom är min tur nu. I mitt lilla lyckorus höll jag med och jag tänkte tanken: Äntligen! Äntligen blir det bra skit! Nice bajs och allt det där!

Men sen slog det mig: Good things happen to bad bad people. Det är ju alltid dom dåliga människorna som vinner i slutändan. Som min gamla klasskompis som mobbade allt och alla och nyligen vann över 2 mille på poker. Och sen lyckades tvivlet få plats i mitt bröst. Den där känslan av att nu går det liiiiite för bra för att vara sant. Och då började jag givetvis noja som satan.

Men jag har bestämt mig för att ta mig förbi det hela. Jag ska bara tänka positiva tankar resterande delen av dagen. Och sen ska jag ta mig ett snack med Gud. Om Gud bara gör detta möjligt för mig så får allt annat skita sig. Bara jag får den lilla saken. Bara en liten liten sak. Snälla snälla snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0