Gästblogg: Mell

Är snutar det nya buset? Att de generellt är humorlösa nollor visste jag, att de har en annan syn än vi andra på vad som är rätt och fel, det visste jag också. Men jag visste inte att de har sin egen lilla värld där ingen tjallar på nån och där deras normer står över de lagar och konventioner som vi andra följer. Men kanske är det bara jag som inte fattat det förrän nu. Rätt coolt är det iaf. Lite som en maffia - de har kontakter överallt ju!
 
Jag har två snutar i min korre. Den ena ticksar oavbrutet, kan inte riktigt prata eller lyssna, har problem att kontrollera sina utbrott, och skulle definitivt behöva uppdatera sin syn på män. Han gillar hockey jättemycket.
 
Den andra bar nyss hem en TV värd 14 papp ("Jag vann i poker och tänkte att det är ju lika bra att köpa en TV, så man inte ba bränner pengarna på nåt onödigt"), vägrar avslöja vem av hans kompisar som slagit sönder rutan i trapphuset ("Jag vet men väljer att inte säga. Och jag tänker inte städa upp - det var ju inte jag som gjorde det."), och skulle definitivt behöva uppdatera sin syn på män. Han gillar också hockey.
 
Inte en enda fredag- eller lördagnatt går utan att det springer snubbar här iklädda endast Carlings-kalsonger, tribals och ölburkar och vrålar nåt om vem som raggat på vem. ("Jag vet inte vem som drog hem den som ligger i min säng. Hon är ju stor nå jävulskt, men tar jag några öl till så ska väl hon duga.") Jag tar numera varje helg in de saker (mestadels skor) som jag haft stående utanför min dörr i korridoren. Stölder och illa valda kissplatser har gjort mig försiktig.
 
Vi står kanske inför en ny generation poliser. Den tuffa polisen, som aldrig är nykter och aldrig frågar innan han slår. (Ja han, för det är mest snubbar som representerar den moderna stilen. De tjejer jag känner som läser till polis är det mest synd om.) Som inte tillåter att någon skämtar om poliser, eller för den delen om något annat heller.
 
Filmpoliser! Stora, grova, hårda jävlar i tighta uniformer! Sen, när yrket blivit lite ballare igen, kanske några vettiga kids får snutambitioner och det kanske rentav blir konkurrens om platserna på utbildningen.
 
Om bara lärarstudenterna vore lite mer som snutarna.
 
 
/Mell
 
[Notera att alla citat är autentiska och kommer från samma snubbe.]

Kommentarer
Postat av: claudius

Men så fint skrivet.

2008-11-03 @ 20:44:13
Postat av: rikard

en vacker, men ytterst stringent och adekvat, skildring av polisen idag. tyvärr. jag har inte haft tillfället att bo tillsammans med en hop poliser, men jobbat och umgåtts med en hel del. unga som gamla. jag kan inget annat än att hålla med.



hanna, med tanke på du bjöd in mell till din blogg så borde du ha den klaraste uppfattningen av polisväsendet...eller?

Postat av: Hanna

Jag låter alla som vill gästblogg i min blogg gästblogga. Oavsett vad personen ifråga vill skriva om. Jag känner inte att jag behöver hålla med eller försvara den personen eftersom det inte är mina åsikter som lyfts fram. Dock skulle jag givetvis inte tillåta någon att skriva om fördelarna med pedofili, hustrumisshandel, rasism eller dylikt. Men ett välformulerat inlägg är alltid välkommet. Jag tycker det är roligt och framför allt intressant.

2008-11-04 @ 12:28:51
URL: http://hannanilsson.blogg.se/
Postat av: rikard

åh, ett halvt tråkigt svar. jag trodde verkligen, och hoppades, att du skulle gå igång till hundra när potatisgrisarna var samtalsämnet för dagen.



men icke. historien var emellertid bländande.

2008-11-04 @ 12:36:38
Postat av: Me

Jag tänkte plugga idag men fastnade på polisman.se. Sjukt kul sida!

2008-11-04 @ 13:18:51
URL: http://www.polisman.se/
Postat av: Hanna

Jag håller med Mell och tror verkligen att poliser generellt är machosvin med mindervärdeskomplex och har ett behov av att utöva makt mot andra. Men han har ju redan beskrivit det hela så bra, så jag kände inte att det var min plats att dra det hela en gång till.

2008-11-04 @ 15:27:47
URL: http://hannanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0