Den psykopatiska naturen fascinerar mig

Jag och Erik var och intervjuade försäljningschefen för Motorcentralen idag. Det var där Haga-mannen jobbade innan gripandet. Jag lät Erik sköta själva intervjuandet medan jag skötte inspelningsutrustningen och tog anteckningar. Mest för att jag inte gillar att höra mig själv på band men även för att jag annars säkerligen hade slängt ur mig frågan: Hur var han? Den där jävla skit sjuka mega psykopaten som jobbade här tidigare? Du vet, han som gillade att våldta brudar och bita av dom öron och grejer? Var ni polare eller?

Och jag skulle inte fråga detta ytterst opassande för att irritera försäljningschefen eller anklaga honom för att dom inte märkte något. Utan jag skulle fråga det hela eftersom psykopater fascinerar mig å det grövsta. För att jag verkligen vill veta. För att det är något som är så jävla kittlande med psykopater. Dom har ju en förmåga att skapa rysningar efter ryggraden som ingen annan. Och jag gillar rysningar av obehag. Jag gillar att känna smaken av äckel i munnen. Och ja, det gör ni också. Annars skulle aldrig Efterlyst ha blivit ett så populärt program.

Kommentarer
Postat av: rikard

min fascination är något vidare och innefattar individer som jag inte riktigt förstår.



psykopater är ett sanslöst intressant exempel. könsologer var ett annat, men inte längre. jag djupintervjudade en gynekolog och fick uppleva en urolog i praktiken. nu förstår jag dem bättre och fascinationen är borta (lite synd faktiskt).



kommer ihåg att jag läste en utsökt artikel i SLITZ 1994 om världens värsta psykon. den var magiskt intressant och fascinerande.

2008-11-19 @ 19:07:53
Postat av: Hanna

Jag ÄLSKAR att du använder ordet magiskt

2008-11-19 @ 19:49:00
URL: http://hannanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0