Definitionen av manlighet och dess homoerotiska tendenser.

Har precis sett Sagan om ringen och insett att karaktärerna i den filmen är själva definitionen av män. Utom Frodo. Han är definitionen av ett offer. Bara jävligt gnällig. Tycker att han själv är en sådan fin martyr. Fast i själva verket är han en mespropp. Så fort det blir lite farligt så går han in i ett hörn för att till sist snubbla på en sten, en rot eller sina egna fötter. Han skulle ju inte offra sitt liv för någon av de andra på det viset som de villkorlöst offrar sitt liv för honom. För han tycker att han själv är så jävla viktig. Finns inte en heroisk gen i den karaktären. Patetiskt är vad det är. Han påminner en hel del om Susan i Desperate Housewifes. Eller Meredith i Grey's anatomy. Offer. Me me me!

Jag anar även vissta homoerotiska tendenser mellan Frodo och Sam. Jag hoppas på en uppföljare som lite mer går in på djupet på denna homoerotiska relation. Det hade varit nåt.

Nu ska jag se Training day. Och njuta av briljansen.


Kommentarer
Postat av: sandra olsson

hahahha, fyfan vad bra du är! Du gav mig kvällens garv av ditt blogginlägg.

2008-11-22 @ 21:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0