Karl Lagerfeld och det där med obildade människor.

Karl Lagerfeld kan 4-5 språk helt flytande. Vidare är han väldigt intresserad av klassisk litteratur. Denna litteratur anser han bör läsas på orginalspråket. Gör man inte det är man inte sofistikerad och dessutom väldigt simpel. Jag gillar hur Kalle tänker. Jag gillar att han säger det högt. Jag gillar att han inte skäms över sin intelligens och att han öppet klankar på andras obildning. Jag gillar det som fan. Jag förstår hur han tänker. Ibland kan jag nämligen känna en fruktansvärd irritation över människor som väljer McDonald's över en grym vällagad middag, som läser Aftonbladet istället för DN, som dricker tetravin när det finns grymt vin för 69 spänn, som inte vet skillnaden på republikaner och demokrater och som inte heller bryr sig och så vidare. Jag finner obildade människor ytterst avtändande. Blåsta människor ytterst irriterande. Mycket för att deras obildning och blåsthet endast beror på deras egna lathet och ointresse. Människor har oftast så jävla mycket mer kapacitet än de ger sken av. Och brudar som gör sig dummar än vad dom är är det äckligaste jag vet. Jag känner ett förakt för dessa brudar samtidigt som jag tycker så jävla synd om dom eftersom dom är så jävla osäkra och patetiska. Jag blir arg bara jag skriver detta.


image1


Kommentarer
Postat av: ola

ha ha är väl det enda jag gör,pösssssss

2008-05-31 @ 20:08:30
Postat av: Kuttii

Ååh vad bra att du har bytt till blogg.se igen!
Då kan man iaf kommentera ;)

Värsta snyggingen på bilden juu! Pöss

2008-06-03 @ 10:27:39
URL: http://blogg.passagen.se/kuttii

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0