Kära gode Gud!

Detta är lustigt. Satt och läste igenom Calle Schulmans blogg där han skrev att han bad Gud varje kväll att vaka över alla han älskar. Han gör t.o.m. en lista med namn. Och ibland faller ett namn bort eftersom den personen har varit lite elak mot honom.

Det sjuka är att jag gör samma sak varje kväll innan jag somnar. Jag gör dock inte en lista på människor utan jag ber Gud att ta hand om min familj, mina vänner och alla jag älskar. Kan tyckas onödigt att lägga till "alla jag älskar", men det gör jag bara därför att ibland är jag inte vän med alla jag faktiskt älskar. Jag gör detta varje kväll och har gjort det sedan jag var ganska liten. Jag gör det inte för att jag tror stenhårt på Gud, jag är ju faktiskt den första att kritisera kristendomen, utan för att det är better to be safe then sorry. Inget får ju liksom hända mina älskade och om det nu är så att det existerar en Gud så har jag ju iaf försökt se till att han kollar efter dom som betyder mest för mig. Jag gör det ju egentligen av rent egoistiska skäl eftersom tanken på att förlora någon jag älskar får mig att våndas å det grövsta. Bara tanken ger mig magknip och darrläpp. Därför kommer jag fortsätta med detta. Allt för mina älskade (och för mitt egna välbefinnande).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0