Vegetarian?

Jag har jobbat två säsonger med fårslakt på Island. Faktiskt sant. Kan tyckas omoraliskt då jag är en stark förspråkare av att inte äta kött. Men till mitt försvar så är det faktiskt så att jag INTE är vegetarian främst p.g.a. det faktum att jag tycker att djur far illa. Jag är det p.g.a. den överdrivna energiåtgång som går åt när kött framställs, p.g.a. den snedvridna resursfördelningene runt om i världen och p.g.a.det faktum att ätduglig mat används till djurfoder (ex. 70 % all fisk som fiskas i Östersjön blir det djurfoder). Jag är emot resursslöseri och det faktum att i-länder utnyttjar u-länder för egen vinning. Jag anser att jag konsumerar i överdrift och att inte äta kött är ett sätt för mig att "kompensera" för den extrema konsumtion jag faktiskt står för. Många bäckar små och allt det där. Gör så gott jag kan. Det är ju liksom inte mer än rätt.

Anywho, hittade en massa roliga bilder från sista säsongen på en skiva hemma hos mamma. Förresten, Marina? Var är du liksom? Börjar bli ett tag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0