Hell and back.

I någon typ av fredagsdimma lyckades jag inte med en endaste arbetsuppgift idag. Jag gjorde misstag efter misstag. Glömde skriva ut etiketter, glömde bifoga recept, fattade ingenting och fick fråga om allt även sånt som jag kunde sen tidigare, hittade lösa piller (dödssynden på dosapoteket), förstörde ordningen i arkivet och lyckades riva sönder ett flertal doser och fick med skam skicka tillbaka dessa till korrigeringen. I slutet av dagen var jag beredd på att chefen skulle storma in till mig och ge mig sparken och helt enkelt be mig lägga min fejk-Crocs på hyllan. Liksom med omedelbar verkan. Att jag liksom var en fara för hela dosapotekets rykte. Men ingen chef kom instormande och kl. 16.15 checkade jag ut från jobbet med en klump i magen.

Stressade vidare ner på stan för att hinna till banken och sätta in min lön på kontot. Satt  svettig och äcklig i 40 minuter och väntade på min tur. Under dessa 40 minuter satt jag och hoppades att inte den hetast hunken skulle bli den som hjälpte mig med mitt ärende. Kände att jag inte ville sitta där smutsig och äcklig i denna underbara människas närhet. Liksom förpesta hans fina aura. Givetvis blev det han. Efter att ha knappat in alla mina uppgifter i datorn spände han ögonen i mig på ett mycket faderligt vis och sa: Jag ser här att du inte har ett måntligt sparande. Det borde du ha. Finns det någon möjlighet att åstadkomma detta? Jag blev generad av den spända och faderliga blicken och viskade tyst att jag var student och inte hade några pengar över. Då la han huvudet på sne och såg snäll ut och sa: Du borde iaf spara undan lite nu under sommaren när du jobbar. Jag nickade lite instämmande för inte fasiken tänker jag inte säga till hunken som är så mån om min privatekonomi att jag minnsann tänker bränna varenda krona jag tjänar i sommar på skor, kläder, mat, sprit och ytterst triviala artiklar i olika former.

Lyckades inte ens handla på Konsum. Jag kom ut med en färdigrätt från Guld Fisken och lösviktsgodis när jag egentligen skulle handla; Fiber havregryn, sojamjölk, keso, grönsaker, tvättmedel och sköljmedel. Får fixa det imorgon eller så.

Hittade dock ett par skor jag suktat efter nu på rea. Det gjorde mig liiiiite glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0