Upprörande.

Det här med att flyga. Vilken jävla pärs det börjar bli då. Speciellt det där med att betala för övervikt av bagage. Otroligt. Speciellt då tjockisar INTE behöver betala extra för sin övervikt. Lustigt. Borde liksom istället finnas en övre gräns på säg 80 kilo för kvinnor och typ 100 kilo för män. Liksom det är vad du + ditt bagage får väga. Över det får du betala övervikt. Det är liksom mer rättvist. Där sitter liksom jag utan kroppslig övervikt men måste ändå betala extra för att jag ville ha med mig ett extra par skor, medan tjockisen bredvid mig inte behöver betala ett skit även fast hon tar upp sin egna + halva min sittplats. Nä, det är inte rätt.

Hörde även nu att man snart ska behöva betala för att checka in bagage. Det är ju sjukt. Alla som flyger reser ju typ någonstans. Och att resa någonstans är liksom synomnymt med att vara borta i några dagar = ha med sig bagage. Men det ska du nu betala för?! Vad kommer härnäst? Ståplatser på flyget med ett sånt där litet handtag som finns på bussar? För att riktigt kunna klämma in en massa folk. Hey, vi vill gärna att du reser med oss men ta inte med dig en väska, förvänta dig inte att sitta ner och glöm att du kan få en slät kopp kaffe.

Jag trodde liksom resebranschen var ett serviceyrke? Vad har jag missat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0