Till Gustav.

Gustav, Gustav, Gustav din förmåga att ifrågasätta är imponerande. I detta fall tror jag dock att du har överanalyserat det skrivna ordet och i detta fall inte uppfattat "tonen" i inlägget.

Att jag och Nils skulle vara ämnade för stora saker i livet är inget dokumenterat faktum, utan bara en känsla. En känsla som bottnar i ett gott självfötroende och en vilja att göra nåt av sitt liv. Detta är ingeting vi kan besvisa för omvärlden genom meriter hitan och ditan. Vi kommer ta oss dit vi ska med hårt jobb och en vilja att förändra och göra saker av våra liv. Kan tyckas som att detta är något som alla säger att dom ska göra, men få klarar av. Jag kommer klara av det. Nils kommer klara av det. Men som sagt, att vi är ämnade för stora saker, är inget vi kan bevisa utan bara något vi vet.

Och om vårt hårda jobb inte skulle räcka till så står det idag på sidan 38 i DN om vikten av den "estetiska kompetensen" och att utseende och stil spelar allt större roll när du ska göra karriär. Liksom vikten av rätt klädsel, rätt beteende och ett välvårdat yttre. Och om det är något både jag och Nils kan (även fast vi sällan får en chans att bevisa detta), så är det att vi vet vikten av ett korrekt uppträdande i olika situationer. Dvs. vett och etikett. Ett kunnande som många i vår generation totalt har ignorerat i tron om att detta är förlegat och töntigt.

Så, om vi inte kan bevisa vår excellens så har vi iaf vårt utseende och goda uppträdande att falla tillbaka på. Är du nöjd med det svaret Gustav?

Kommentarer
Postat av: Gustav

Hanna hanna... På sätt och vis är det ett satisfierande svar MEN, kanske lite tråkigt och högst NORMALT. Eftersom jag nu känner dig så hade jag häldre velat höra att vid sidan av det du skrev, känner du att din udda drivkraft, kanske din förmåga att vilja spy på saker/männsikor eller något liknande. Det vill säga att du känner att den mindre normala drivkraften är så stark att den kommer ta dig långt och att du inte kommer nöja dig med mainstream...



Att jag ifrågasätter mycket, hmm är kanske fortfarande i full jakt med att hitta min personlighet, eller så kanske jag bara aldrig e nöjd med det jag ser, hör eller känner.

2008-06-22 @ 17:46:46
Postat av: Nisse P

Gustav,



Vi alla vet att du är ämnad för något stort också. Kan du inte känna själva härligheten i det hela! Du kommer i sinom tid finna ditt rätta jag och slå världen med buller och bång. Men innan dess; ifrågasätt allting! Det är vad du är bra på; that is your so called speciality. Vilket kommer leda dig till stora saker.



Om man inte tror på sig själv eller sin prestation är det svårt att nå längre än till kassan på överskottsbolaget ( no offense people ). Man måste peppa sig själv, även fast det känns ruttet i vissa tider. Att vara ämnad för "något stort", behöver inte betyda Vd för ett miljardföretag eller ägare av en större kedja som sträcker sig över landets gränser. Att vara ämnad för något stort finner jag vara ett vitt begrepp där alla sorters varianter finns. Något som jag anser vara något stort, är för en annan person kanske något medelmåttigt. Sammanfattningsvis, vi är alla ämnade för något stort mer eller mindre, dock skiljer sig det "stora" från person till person. So belive me when I say - jag är ämnad för något stort gustav. Tror detta utlägg inte alls är svar på tal, dock kanske du kan minska din analys av det hela utifrån detta.



Jag hoppas du samtidigt förstår den lilla ironin i det hela. Men jag vill absolut tro att jag är ämnad för större saker än detta. Så även hanna.



Vänligen,



Nisse P

2008-06-23 @ 14:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0