Post-it communications

Post-lapparna från Sara idag förtjäljde att hon nog åker till Boden imorgon om hon får ledigt från jobbet. Hon tycker även att jag ska dra en fuling och sjukanmäla mig från jobbet och också åka. Kan ha alldeles för mycket moral för att göra en sådan sak. Men det hade ju varit nice. Hade det gått tåg i lämplig tid hade jag nog gjort det. SJ tycker inte det behöver gå tåg till Boden. Förståligt, men sätter mig i en rätt knivig sits då jag gärna besöker min familj i staden som Gud glömde.



Igår skickade jag sms till Sara när jag låg i sängen i mitt rum och hon var i rummet bredvid. Orkade liksom inte gå upp och säga det triviala jag hade att säga angående min kärlek i livet. Kände liksom inte att det var värt kraftansträngningen. Men att jag ändå ville säga det jag hade på hjärtat.

Jag tror dock att denna typ av kommunikation hade kunnat ta död på vilket förhållande som helst. Hade vi varit ett kärlekspar i ordets rätta bemärkelse hade nog denna kommunikation lett till skilssmässa och grav osämja parterna emellan. Vi hanterar det dock rätt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0