Personlig assistent

Sara får många gånger agerar min personliga assistent. Jag har nämligen ett sjukligt ointresse för alla grejer som är tekniska eller lite high tech så dära. Jag har t.ex. aldrig spelat ett dataspel eller tv-spel i hela mitt liv och skulle aldrig få gör mig att göra det. Om dvd:en krånglar slår jag av den och går därifrån istället för att börja trixa. Jag kan endast använda sms- och ringfunktionen på en telefon. Jag kan inga flashiga kortkommandon på datorn. Jag förstår mig inte på teknik alls. Jag är typ som min egna mor. Jag har ä ven en viss tendens att förstöa grejer som är allt för "tekniska", som liksom har för många funktioner.

Idag har Sara fått hjälpa mig med att fixa min nya Ipod och trixa lite med den. Typ registrera och lägga till lite grejs. Hade jag gjort det själv hade det antagligen slutat med att jag hade kastat Ipoden i väggen. Snart ska hon även få följa med och pumpa däcken till cykeln för annars kommer jag bara ringa henne och säga: Nopp, kommer ingen luft. Jag har inget tålamod när det kommer till sånna grejer. Det är liksom inte så att jag inte kan, men jag föredrar att spela brudigt offer när det kommer till tekniska grejer. För jag vill inte.


Jag har även fått en ny mobil. Har tagit två dagar att fatta hur fasiken jag ska stava ett ord om det inte redan finns programerat. Jag har även fått någon typ av teknisk panik över denna telefon och funderar seriöst på att fortsätta använda min andra bara för att jag har haft den i 2,5 år och vet hur den funkar. Detta även fast batteriet är askasst och kanpparna suger. Fast jag lär mig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0